Posts by Eric

    Wow, so ein positives Fazit von dir?

    Ja, die Gegner sind zwar strohdumm und deren Sprüche wiederholen sich stetig. In den drei Regionen ist es stets so das es eine gute Fraktion gibt welche von der bösen Fraktion unterdrückt werden. Dennoch nimmt einen das Spiel mit auf die Reise durch ein postapokalyptisches Russland, zeigt es wie die Menschen nach dem Nuklearkrieg versuchen zu überleben. Auch die Mannschaft der Aurora wächst einen ans Herz, man sollte sich allerdings auch die Zeit nehmen ihren Gesprächen zu folgen, einfach dasitzen und zuhören.

    Ja, vergangenen Samstag habe ich mich mit Artjom auf die Reise gemacht, diesen Samstag bin ich angekommen. So schnell habe ich noch nie ein Shooter/Action Spiel durchgespielt. Unter der Woche, nach der Arbeit nach Hause und schnell wieder auf Reise durch Russland. Gut, die zwei letzten Gebiete waren dann auch sehr gradlinig, da gab es wenig links und rechts zu erkunden. Die waren schon recht typisch für einen Shooter, war man erstmal über einen gewissen Punkt gab es auch kein Zurück. In Nowosibirsk geht man wieder in den Untergrund, da kommt die Stimmung aus den Vorgängern wieder richtig auf. Allerdings ist der letzte Teil im Institut auch eher "knackig",


    Nachdem ich die "Aufgabe" im Institut erledigt hatte kam das echt fette Ende. Ich würde es schon fast als pathetisch bezeichnen und ergreifend bezeichnen.


    Für mich ist Metro Exodus das beste Spiel aus dem Bereich Action/Shooter was ich gespielt habe. Die Vorgänger haben mit Sicherheit auch ihren Reiz, aber dies hier ist schon sehr ergreifend, emotional und bildgewaltig. Einen Minuspunkt muss ich dennoch vergeben, mir ist das Spiel ab und an abgestürzt, diese Abstürze haben auch andere Spieler, aber auf Grund des gigantischen Spiels habe ich es eher leicht genommen.


    Jetzt werde ich noch die zwei DLC durchspielen. Heute musste ich erstmal durchatmen, morgen geht es nochmals nach Russland.

    So, mittlerweile habe ich das Kaspische Meer, oder besser gesagt die Wüste, hinter mir gelassen. Damit habe ich auch die größten Gebiete erkundet und den größten Teil meiner Reise hinter mir. Und ja, ich bin schon etwas traurig das die Reise bald ihr ende finden wird und ich von meinen Kameraden Abschied nehmen muss. Sicher waren die einzelnen Stationen in den Vorgängern schön, hatten ihren Reiz, aber die lange Reise in Metro Exodus hat einen seine Kameraden richtig ans Herz wachsen lassen.

    Gerade der Punkt, dass es eben in einer eher freieren Welt als der Metro spielt, hält mich weiterhin vom Kauf ab.

    Aber jene freie Welt hat durchaus auch ihren ganz besonderen Charme und ist atmosphärisch absolut stimmig. Ich finde sie wahnsinnig schön gelungen und hätte gern noch mehr erkundet als es denn zu erkunden gab. Nun ja, jetzt liegt noch die Taiga, das letzte Gebiet und beide DLC vor mir.

    Auch wenn ich mir etwas mehr Resonanz gewünscht hätte, letztlich sind doch 4 schöne Bilder zustande gekommen. Diese möchte ich euch heute nun zur Abstimmung vorstellen. Wir immer könnt Ihr eine Stimme vergeben welche auch nicht geändert werden kann. Die Abstimmung läuft bis zum 29.02.2020 ...






    Tatze
    Eric
    Eurofighter1200
    KommisarFlo

    Ja, die Grafik sieht wirklich sehr schön aus, wirkt alles ehr liebevoll und detailreich. Das man vor Spielstart sehr viele Einstellmöglichkeiten hat finde auch ich prima. :thumbup: Etwas verwundert war ich das man den Computer-Gegner auch abschalten kann. Sicher mag es auch mal ganz nett sein ohne KI-Gegner zu spielen, dann kann man sich die einzelnen Dinge, Produktionsketten und dergleichen genauer anschauen, aber grundsätzlich gehört ein Gegner bei Siedler einfach mit dazu.


    Ich bin ja nun gespannt ob es auch verschiedene Völker gibt und wie die Kampagne aussieht. Ja und dann würde mich schon ein Release-Datum interessieren.

    Hallo, meine Freunde! Hier schreibt Moah, der technische Leiter von Stellaris. Endlich kann ich darüber sprechen worauf Ihr alle gewartet habt: Wie viele neue Schnabeltiere wird es in den Föderationen geben? Nach Wochen der...


    Nun, anscheinend sollte ich "technischer" sein. Aber bevor wir uns in die Geheimnisse des Stellaris-Codes stürzen möchte ich mir die Zeit nehmen ein wenig über das Gleichgewicht zwischen dem Hinzufügen neuer Funktionen, der Verbesserung der Leistung und der Stabilität zu sprechen - insbesondere im Hinblick auf den Mehrspieler-Modus und die gefürchteten Out-of-Syncs (zumindest von mir gefürchtet).


    Die empfindliche Balance


    Stellaris ist, wie die meisten anständig dimensionierten Code-Basen, wie ein komplexes Spiel von Mikado oder Jenga: Jeder Teil ist auf irgendeine Weise mit jedem anderen Teil verbunden. Wenn Ihr ein Feature hinzufügt, fügt Ihr weitere Verbindungen hinzu. Wenn Ihr vorsichtig seid, fügt Ihr nur einige wenige hinzu, wenn Ihr in Eile seid fügen Ihr etwas zu viele hinzu. Dies führt in der Regel zu ungeplanten Features (alias Bugs). Außerdem neigen wir, sobald wir sehen, dass sie im eigentlichen Spiel funktionieren, dazu, Funktionen auf neue unerwartete Weise zu erweitern, was zu mehr Ungeplanten Funktionen(tm) führt.


    Sobald wir erkennen was passiert werden wir vorsichtiger. Vielleicht zu vorsichtig. Wir überprüfen zu oft und viele Dinge um sicherzustellen das diese Interaktion, die eigentlich nie stattfinden sollte, auch tatsächlich nicht stattfindet. Nicht jetzt und nicht später. Nie und nimmer.


    Ihr haben also die ungeplanten Features entfernt, aber das Spiel ist ein bisschen, äh... zu vorsichtig. Manche würden sagen, es ist langsam.


    Ihr entfernt also einige dieser Prüfpunkte. Ihr erkennt, dass Ihr nicht um die Galaxie herumlaufen müsst, sondern nur um diesen einen winzigen Planeten. Dann geht man einen Schritt weiter und denkt: "Nun, ich kann diese Prüfung vielleicht nur alle drei Wochen machen, und diese Berechnung, die für all diese Prüfungen benötigt wird, könnte ich hier speichern und, bis sie sich ändert, bis zum nächsten Mal wiederverwenden.


    Jetzt ist das Spiel also nicht mehr so vorsichtig, wir sind wieder auf einem ungeplanten Feature-Gelände. Aber wenn das Caching (Speichern/Wiederverwenden von Berechnungen) zu verschiedenen Zeiten auf verschiedenen Rechnern erfolgt, erhält man leicht unterschiedliche Ergebnisse (wie wenn man einen Entwickler vor und nach dem Kaffee um etwas bittet).



    Etwas unterschiedliche Ergebnisse sind das, wovon OOS lebt! Clients und Server haben 0,0001 Kostendifferenz, die sich im Laufe der Zeit zusammensetzt, da die Korvette auf dem Server, aber nicht auf dem Client gekauft wird.


    Ihr entfernt also Ihren "intelligenten" Algorithmus. Ihr ersetzt ihn durch den richtigen Algorithmus. Ihr verliert die Hälfte von dem, was Ihr in Schritt 2 gewonnen habt, und führt einige Fehler wieder ein. Wahrscheinlich.


    Bereinigen und wiederholen.



    Aber genug von meiner morgendlichen Routine! Reden wir über... Leistung


    Stellaris-Fans sind wie C++-Programmierer: Sie denken immer nur an die Leistung. Fairerweise muss man sagen, dass sie in letzter Zeit auch bei uns oft auf dem Plan steht. Wir wissen, dass es nicht alles ist, was es sein könnte, besonders im späten Spiel und bei den größeren Galaxien. In diesem Sinne haben wir uns die Zeit genommen, als wir es normalerweise können, die Leistung ein wenig mehr zu verbessern. Wir haben uns angesehen was am meisten Zeit in Anspruch genommen hat, und wie jeder weiß ist das...



    Pops.


    Es gibt viele Gründe warum Pops viel Zeit in Stellaris verbrauchen, aber der wichtigste ist, dass wir im Endspiel SO VIELE von ihnen haben. SO So so viele. Und sie tun so viel! Pops müssen sich ausrechnen, wie gut sie bei jedem Job wären (sie tun das alle 7 Tage). Dann müssen sie gegen jeden anderen Pop auf der Welt kämpfen, um den Job zu bekommen, in dem sie am besten sind. Sie müssen auch prüfen ob sie eine bestimmte Ethik haben könnten. Ob sie sich einer bestimmten Fraktion anschließen könnten. Wie glücklich sie sind. Wie glücklich sie sein könnten. Wie glücklich sie auf dem Planeten da drüben sein würden.


    All diese Dinge lösen die Berechnungen der Modifikatoren aus. Wenn Ihr Euch an mein letztes Dev-Tagebuch erinnert, wisst Ihr, dass Modifikatoren das Einzige sind, das zahlreicher ist als Pops in Stellaris. Und sie hängen alle voneinander ab. Sie zu berechnen ist wie an einem Faden zu ziehen und den ganzen Pullover zu bekommen.



    Das Video vergleicht die Leistung, beim Ausführen eines gespeicherten Spiels aus der Community, mit über 20000 Pops, von 2.5.1 "Shelley" mit 2.6 "Verne" welches diesem Beitrag beigefügt ist. Es wurde auf meinem Arbeitscomputer aufgenommen (Intel Core7-7900X @ 3,30Ghz, 10 Kerne und 20 Threads, und AMD R9 Fury). Ihr werdet nicht unbedingt die gleichen Ergebnisse erhalten, der genaue Leistungsunterschied wird je nach Computer und natürlich der genauen Situation in Euren eigenen gespeicherten Spielen variieren. Im Durchschnitt haben wir in späten Spielsituationen eine Verbesserung zwischen 15 und 30 % festgestellt.


    Diese Rettung ist einfach ideal, um die Auswirkungen der Verbesserung der Pops zu zeigen.



    Wie hoch ist dieser Durchschnitt überhaupt? Woher wisst Ihr das?


    Nun, wir haben Rechner, die das Spiel die ganze Nacht spielen, jede Nacht. Morgens überprüfen wir wie weit sie in der Lage waren zu gehen. Wir fragen sie auch, wie viele Fehler aufgetreten sind, wie ihr Endspiel aussah, ob sie irgendein OOS bekommen haben, und dann stellen wir all das in Tabellen und Grafiken mit vielen Farben dar. Dann löschen wir die Rechner damit sie keine lästigen Fragen über Seelen und so weiter stellen.



    Zum Schluss


    Obwohl wir die Leistung im Auge behalten und unser Bestes tun, um sie vernünftig zu halten, sind wir froh, dass wir die Gelegenheit hatten uns tiefer in die Sache zu vertiefen. Wir hoffen, dass die Änderungen bei Euch ebenso viel Freude auslösen wird wie bei uns, und wir freuen uns auf Euren Feedback!


    Nächste Woche wird es ein weiteres Entwicklertagebuch über die andere Sache geben, auf die Ihr alle gewartet habt ... MEHR PLATYPI!



    PS: Die von uns verwendete Speicherdatei stammt aus der Community, einem der Performance-Threads. Wir sind jedoch unsicher woher wir sie ursprünglich bekommen haben. Wenn Ihr sie also wiedererkennt oder wenn sie Dir gehört, sagt uns bitte Bescheid damit wir Ihnen die entsprechende Anerkennung zukommen lassen können.


    Quelle: https://forum.paradoxplaza.com…technical-issues.1335134/


    Nun ja, ich bin am Kaspischen Meer gelandet. Die Reise bis dahin verlief, nun ja ... müsst Ihr selber spielen. :bäh7455: Erfahrenen Spielern rate ich gleich auf Normal oder noch höher zu starten. Ich als "Noob" habe auf "Leicht" gestartet und nun ja ... die Gegner verhalten sich eher dumm, da stehst Du hinter denen und die schauen, obwohl sie wissen das Du da bist, stur in die andere Richtung. Mit anderen Worten, sie lassen sich recht leicht ausschalten. Selbst ich bin nur ab und an durch eigene Dummheit gestorben. Auf "Leicht" bekommt man auch jede Menge Material um seine Ausrüstung herzustellen. Unterwegs kann man auch, mit Hilfe des Rucksacks, Medi-Packs und Filter für die Gasmaske herstellen. Insofern hat man nicht die Angst das beide Dinge plötzlich zu Ende gehen und man "nackt" dasteht. Auch durch die zum teilweise offenen Level kommt dadurch, die klaustrophobische Angst wie in den Vorgängern, nicht auf, zumal mir auf "Leicht" die Munition nie ausgegangen ist. Zur Not hat man noch zwei andere Waffen bei sich. Atmosphärisch ist es dennoch, es gibt tolle Landschaften, es gibt viel zu entdecken und die Story ist auch ganz gut geschrieben. Wer auf enge und dunkle Gänge mit wenig Munition und Medi-Packs aus den Vorgängern gehofft und dies gemocht hat wird unter Umständen eventuell etwas enttäuscht werden, kann ich mir zumindest vorstellen. Klar, es gibt auch sie, die Situationen in denen Artjom durch dunkle Keller ohne Licht streifen muss und nicht weis was an der nächsten Ecke wartet, aber die sind bisher seltener.

    Also nach dem einen Jahr Wartezeit, habe ich kaum noch Lust auf das Spiel

    Ich habe jetzt ein Jahr gewartet, jetzt bin ich heiß auf das Spiel. Zugegeben, ich habe mich auch schon etwas gespoilert :pfeiffen645: und LetsPlays von Gronkh angeschaut. Allerdings nicht den Anfang und das Ende und auch in ungeordneter Reihenfolge. So, jetzt ist es soweit, der Download ist fertig und Eric reist in das postapokalyptische Russland. :gaming467: Allerdings muss ich zugeben, ich habe Angst vor dem was auf mich zukommen wird. :fie:

    Danke, werde ich habe, oder auch nicht. :pfeiffen645: Die ersten beiden Teile habe ich, nachdem Metro Exodus angekündigt wurde, durchgespielt. Da ich eher ein mäßiger Shooter-Spieler bin musste ich mich da teilweise auch richtig durchbeißen. Ich fand die beiden Teile wesentlich schwerer als ein Wolfenstein. Keine Ahnung wie oft ich da ins Gras gebissen und geflucht habe. :pfeiffen645:Allerdings hat mich Story und Atmosphäre bei der Stange gehalten, so das ich es unbedingt schaffen wollte. Gut, einmal musste ich einfach mogeln :ninja: dies war die Stelle mit den Bibliothekaren in Metro 2033, dies war so nervig da habe ich mir einen Spielstand aus dem Netz gezogen damit ich weiter komme. Einziger Kritikpunkt ist der das man an gewissen Stellen in einen Kampf gezogen wird und seine gesamte Muni verballern muss. Da hat man sich gerade berappelt, seine Vorräte aufgefrischt und dann kommt so eine Stelle an welcher man mit Gegnern regelrecht überflutet wird und es nur einen Weg gibt, der heißt ballere alles ab was sich bewegt.

    Ja, bei Gamesplanet sieht es mit Metro Exodus sicher trübe aus. Ich habe da auch nochmals angefragt, Aussage: Wir haben Keys bei Deep Silver bestellt, aber noch keine Antwort erhalten. Heute früh kam ja das Spiel auf Steam und auch gleich mit einer satten Rabatt-Aktion. Das Hauptspiel kostet dieses Wochenende da 23,99 € und auch die DLC sind günstiger zu haben. Da ich nicht weiß ob und wann Gamesplanet denn überhaupt Keys bekommt musste ich heute einfach bei Steam zuschlagen. Download läuft .... :pc6344:

    01_EMBASSY_PROPOSE


    Today we're continuing the Q&A series we're doing, answering questions related to different topics. Last week we asked you to post your questions related to Origins, which were previously revealed in Dev Diary #160.


    Here we go!


    General Origins Questions


    How will randomly created AI empires choose an origin? Will it be completely random, or are some more likely to show up than others? If the latter, which logic does it follow?

    The weightings are scriptable. The default currently has a weight of 100, others that are available to the AI (which is most of them) have between 2 and 10, so statistically you are likely to have a few of them once you have 10+ AI nations. Some origins like Doomsday are also blocked for advanced AIs as that wouldn't fit the narrative.


    Many are also restricted so they will only randomly generate if that origin is not already represented in the galaxy.


    Are there any events related to each Origin? (And many similar questions.)

    Yes. Some origins, such as the Galactic Doorstep, are primarily narrative-based and thus have many events. Others, like the Shattered Ring, are primarily changes to an empire's starting conditions and have few, if any (other than custom start text).


    Will the preset empires have different origins? Will they have new civics picked to substitute those that become origins? (What will happen with the Xanid Suzerainty for example?)

    Yes, preset empires have origins. Most of them have Prosperous Unification, but some have others.


    Empires that previously had civics that have been turned into origins will have new civics given to them. As examples, the Xanid Suzerainty now has Corvée System and Cutthroat Politics, and the Lokken Mechanists have Technocracy and Meritocracy.


    Can you change your origins through events?

    No, that would involve timeline alterations and the potential destruction of the space-time continuum.


    Will there be origins that allow for special tech, that is otherwise unobtainable? For example, could a Fallen Empire share tech for Fallen empire buildings with you if you choose the Scion start?

    We do not currently have any origins that have unobtainable tech, but this would be possible.


    I believe you mentioned before that each origin had special events. Will we still have the special start events of say Mass Extinction, Habitable planet survey, and Radical Cult events? Will they still happen even if we pick say Doomsday or Remnants or Void Dwellers?

    Some event chains have been disabled for certain Origins, when they no longer made sense.


    Do Fallen Empires have origins?

    Yes, for flavor they have been given a unique "Elder Race" Origin.


    Will origins affect the likelihood of precursor event chains?

    No.


    How will Origins for pre-FTL species that achieve spaceflight be determined?

    This depends on whether they discover spaceflight on their own or if they’ve been enlightened.


    Why can’t [empire type] take [origin]?

    This varies from origin to origin. For origins that are event-heavy, the decision to exclude [empire type] may have been one to control scripting scope. Some others are for mechanical or balance reasons.


    See the Bonus! section for the tale of the Iribots, when scripts go bad.


    Are the special machine empire and hive mind types being moved to origins?

    No. They remain civics.


    What Origin (outside of doomsday) is the weakest? Which one is the strongest?

    This is very subjective, but I’d say Life-Seeded and (non-Lithoid) Shattered Ring. (Though Life-Seeded is very strong with a certain precursor, and the two Federation starts can be quite strong as well.)


    Prosperous Unification




    4 extra pops will usually mean an extra building slot available. Will this be open or will it be pre-filled?

    If an extra slot is available it will usually be open, but a few possible combinations do fill the slot. (For example, one of the Hive Mind starts has it filled with a Hive Warren.)


    Did/would you ever considered including one or two other “generic” origins, as opposed to just prosperous unification? Why isn't there a "Unification by War" Origin?

    Prosperous Unification does not necessarily mean peaceful unification. If a militarist or authoritarian nation unified their planet through war, the origin still works.


    The main design desire for Prosperous Unification was to provide a “default” origin that could apply to a wide variety of empires.


    Mechanist / Syncretic Evolution


      



    After the update will slaver guilds still be incompatible with syncretic evolution?

    Syncretic Evolution remains incompatible with several civics.


    Life-Seeded / Post-Apocalyptic


      



    Will Agrarian Idyll civic be compatible with Post-Apocalyptic, Remnants, Shattered Ring and Void Dwellers origins or will there be some weird interaction between them?

    Agrarian Idyll is incompatible with these origins.


    Are there any changes to Life-Seeded pops (e.g. some sort of beneficial trait)?

    No. Life-Seeded and Post-Apocalyptic have traditionally been considered “challenge” civics. Not quite as much as Doomsday so there’s no warning text, but they’re generally on the harder side.


    Remnants / Shattered Ring


       



    Will the Remnants or Shattered Ring origins set a species' habitability trait to Relic or Ring World, respectively?

    Currently they retain their species habitability in both of these cases.


    Does the Ringworld origin count as a megastructure, and such, increase the odds of rolling the megastructure tech?

    Yes.


    Do we have a way to repair the other sections earlier through events/anomalies, or do we have to wait for mega engineering?

    Mega-Engineering is required as normal to rebuild the other sections.


    Is the decision to be able to repair only 3 sections final?

    We have no plans to change this.


    Will the "Shattered Ring" Origin come with any intended downside?

    Mineral acquisition tends to be a major issue for this origin. The “Arcane Generator” also pushes them to have a very unspecialized homeworld since it will only support one district of each type.


    How will you obtain minerals? Will Lithoids be able to choose this origin, and if yes, will there be adjustments for them eating minerals?

    Lithoids can choose this origin, but it won’t be easy for them, especially since while Ringworlds have an Agricultural Segment they don’t have anything similar for Minerals. They are likely to need to use the internal market to feed their pops.


    How do Ringworld starts work in terms of segment jobs? Do they function the same as regular segments, in that they instantly give 20+ jobs upon completion?

    They function as regular ringworld segments.


    Void Dwellers



    Are the 3 habitats inhabited at the beginning of the game?

    Yes, all three habitats are inhabited.


    Will the Void Dwellers origin give a discount on influence to build habitats? If not, will they have trouble keeping up with planet dwellers?

    No discount on habitats, but they have other bonuses.


    Do void dwellers lose their efficiency bonus outside of habitats?

    Yes, and they also get a large growth penalty.


    Is the void dweller perk locked with the habitability perk? Like for example, you can not keep this perk if you change your pops habitability to another climate type.

    The Void Dweller trait is separate from their habitability preference. If you turn your pops into Desert Preference, they will still be Void Dwellers with Desert Preference, and will suffer large penalties on planets.


    The opening text for Void Dwellers mentions starting in a trinary system. Does this override the selection made for system type when customizing your empire (like choosing the Sol system)? Also, do any of the other Origins have similar overrides?

    Yes. Doomsday and Shattered Ring also override the system type selection in empire customization.


    Scion



    Can we have more details on the unique vassalage contract for Scions? (And many similar questions…)

    Scions are able to expand, cannot be integrated, are brought into their overlord’s wars, and are permitted to engage in limited diplomacy.


    They can Improve or Harm Relations, Insult, Declare Wars, Make Claims, Offer Trade Deals, Form Commercial Pacts, Form Research Agreements.


    They can not Guarantee Independence, Create or Join Federations (though theoretically if their overlord awakened and ended up in one they’d come along…), or control their own Borders.


    They also gain a special CB to bring other empires into their master’s loving family.



    If there are many empires with Scion Origins, are you likely to be a vassal of the same Fallen Empire?

    Yes. Scions typically end up as vassals of the materialist and spiritualist fallen empires, if they exist.


    How will the scion origin affect relations with other empires?

    This is mostly affected by being unable to pursue certain diplomatic actions.


    How will standard diplomacy between FE and scion be different from normal?

    Your overlord will have a higher opinion of you, and may involve themselves in your affairs from time to time.


    How will the scion origin affect participation in federations and/or the galactic community?

    As noted earlier, Scions cannot choose to join federations since they are vassals, but they are free to become members of the galactic community.


    (Many questions about Scion events.)

    Scions have more frequent (and unique) encounters with the fallen empires. Your overlord will make more demands of you than they would of a normal empire, but will also help you more often. They are likely to intervene if you get yourself into too much trouble - you are their favorite pets after all.


    Is scion a status that can be maintained or lost? If so, what kinds of events or actions could bring such about? What would be the benefits/detriments of maintaining or losing scion status, if such a status can be lost?

    Like other vassals, you can free yourself from your oppressive masters, throwing off the burden of having a helpful fallen empire overlord that is especially fond of you.


    Galactic Doorstep




    Does the gateway in Galactic doorstep lead to a unique system or is it a simple gateway?

    It’s a common gateway, and will as such have a ‘counterpart’ in another, random location in space. The real difference is the potential of having access to remote places before anyone else. Which can be both boon and bane.


    Will you be able to activate the gateway without the technology (for example by an anomaly project on the gateway).

    In a sense, but generally no. However, the required Gateway Technology is linked to the Origin chain of events.


    Tree of Life




    How exactly does the sapling work? Do we get another Tree of Life with the same benefits on newly colonized and conquered planets?

    The colony ships used by the Tree of Life hives are significantly more expensive, but will place a sapling on other worlds. The saplings aren’t as mighty as the original.




    Will it still allow us to Terraform to Hive worlds?

    Yes. The tree is part of the hive.


    How does the "Tree of Life" work with lithoid Hive? Is is just normal tree or lithoid tree?

    They have a normal tree of life.


    How will other Empires interact with Tree of Life, if they conquered planet with Tree? Especially if another Empire is "Tree of Life" Hive too?

    If the tree wasn’t destroyed during the bombardment, it will be destroyed if the planet changes hands. Other tree of life empires will want their own tree.


    The Tree of Life just seems like a straight up massive buff for hiveminds; realistically, if you lose your homeworld, you're already toast, as a hivemind; this just gives a ton of free bonuses; are there hidden downsides?

    Downsides include the more expensive colony ships and that you’ll suffer penalties on planets that do not have a sapling, such as after invading a planet.


    On the Shoulders of Giants





    Are there different outcomes possible to certain Origin-related events? For example, does the Origin "On the Shoulders of Giants" always end in the same events or are things randomized enough that the related event chain could end in multiple different outcomes or benefits?

    Yes. In the beginning the differences are trivial, but the later part of the Origin provides more potential divergence. That being said, all outcomes are within the same ‘realm of narrative’, meaning that they revolve the same theme (which is the Origin’s story).


    Calamitous Birth




    Do they still have normal Colony ships?

    Yes.


    What about other special ones like the Civilian Colony Ship that now resides with the Megacorp Civic?

    Yes.


    Resource Consolidation




    Will there be any drawbacks to picking a machine world start? / Will the resource Consolidation remove your starting resources from the planets and asteroids that are in your home system? The flavor text seems to point towards this.

    Your starting system is entirely devoid of resources (except for the star), as they were all used to build the Machine World.


    Common Ground / Hegemon


      




    Is it possible to choose the portraits and species names for the federation and hegemon starts?

    No, these are always randomized.


    Will there be an option for the "Common Ground" Origin (or maybe another Origin in the future) to start in a different form of Federation like the Trade league?

    There is no such option at the moment, but you can change your federation type later in the game.


    Will the Common Ground origin let you change, immediately, your federation type?

    Only if you can get your federation members to agree to do so.


    For Common Ground and Hegemony -- are your sibling empires in the starting federation fully functional AI empires? If they are fully functional empires, does the player have any tools to direct their expansion?

    They are indeed fully functional AI empires, and as such there is no way to direct their expansion.


    Are you moving the form federation tradition to the opener effect or are you actually getting two traditions for free to start?

    If you pick these Origins, you will start with the Diplomacy tree unlocked and "The Federation" tradition.


    Will the other federation types, research, military and trade, have their own origin types. If none of these currently do can these be added in / modded in?

    Other federation types do not have their own Origins, but this would be easy to mod.


    Will federations from origins increase the number of ai in the game?

    Yes, the federation members that are spawned from these Origins are added on top of the AIs that were specified in the game set up.


    Does Hegemon require authoritarian ethics?

    No. It is open to non-gestalt, non-xenophobes that are not locked out of diplomacy. The flavor of the origin suggests that the Hegemony has been around for a while, and it’s possible that your empire had an authoritarian past.


    (Xenophobes are blocked from the federation starts because your generated partner empires tend to be generally aligned with your ethics, and a coalition of xenophobes proved to be entertainingly but unpleasantly unstable.)


    Will Megacorps start in a trade league if they pick the federation origin?

    No.


    Will a Hegemony start have any advantage over the lessers in the federation to avoid getting usurped early?

    They will not have specific advantages, but based on the initial laws, to seize leadership of the Hegemony a minion will have to exceed your Diplomatic Weight by 25%. (It may prove difficult to retain control on higher difficulty levels.)


    Doomsday



    Can the Origin of a randomly appearing AI empire be set to Doomsday?

    If no players have selected it, a randomly spawned AI empire can start with the Doomsday Origin. Only one, though.


    Are there any novels or movies that inspired Doomsday?

    Well, yeah… Pretty much any story with exploding planets (#neverforgetalderaan). But the biggest influence may very well be the contemporary situation with Earth and its climate.


    Any hope for a slider changing the amount of time it takes for your homeworld to blow up in the "Doomsday" origin?

    Nothing like that is planned, no.


    For Doomsday ... is 64 years the final value?

    Nope. It’s changed to be more random. And shorter, so you’d best be moseying off that rock ASAP!


    Will there be a mechanic to evacuate the population of your home planet to your colonies?

    Resettlement and immigration push.


    Is there something special planned with the remains of the destroyed home-world?

    It does leave a resource deposit behind.


    Are fanatic egalitarian empires that take the Doomsday origin… doomed? (Since they can’t resettle their pops?)

    Pretty much.


    Lost Colony






    Will there be events and/or Diplomatic Modifiers linking you to the other empire? Something i didn't like with the Commonwealth of man in the Base Game was that the United Nations usually disliked you since you were Xenophobe and vice versa, despite you being members of the same species originating from the same planet not so long ago.

    No new diplomatic modifiers beyond those that already exist. Even if you happened to originate on the same planet, there will still be friction between you if your ethics clash.


    Does the Commonwealth of Man / United Nations of Earth utilise the Lost Colony origin? Will there be any more specific events when re-discovering each other?

    The Commonwealth uses the Lost Colony origin, and there is now a unique first contact message when it encounters the UNE.


    Other Origins


    Are you planning to add more Origins after Federations? / Will there be some type of origin allowing you to start in the L cluster? / Are there plans for a Psionic Origin in the future? / Do you plan to add specific Origins for mega-corporations?

    We are likely to add more Origins in the future, but can’t comment on what they will be at this time.


    Any cool origins ideas that didn't make the cut? / Could you share any origins that were considered, but rejected for one reason or another?

    Many. Origins started with a massive brainstorming session, which gave us a list of dozens, which we then had to cull.


    Some that didn’t make the cut for now included:

    Third Time’s a Charm: Your empire’s first two attempts at colonization utilizing STL-technology have failed. Your empire starts with low intel on their guaranteed planets. Those two planets have leftover districts already built.

    Fratricide: Must be Xenophobe, may not be pacifist. Your starting system also contains a tomb world. Another sentient species used to exist in the same star system, but after many decades of unspeakable violence, your species came out on top.

    Escaped Slaves: The captain of a slaving vessel suffered a fatal accident at the hands of his cargo, and they’ve managed to land on a nearby world. Start with a mix of pops from other species in the galaxy instead of just your chosen species.


    We also had a Birthed by Calamity origin proposal that involved Space Amoebas for fans of Bubbles.


    Modding


    Can you make an origin require a civic, or vice versa?

    Yes.


    How deeply integrated with other game files will Origins be? I.e. how easy will it be to create separate Origin mods without causing a file conflict?

    Everything Origins-related are in separate files, and fairly easy to find. However, much like with space ships, Origins often involve work in several different files in order to work, not to mention the fact that the type of Origin may very well make it 'bleed' into other types of files. It's not complicated, but it is complex. It's not uncommon for a single Origin to have more than a dozen anchors in different files.


    Origins can be made infinitely complex, and thus have infinite potential to conflict or not conflict with other elements of the game. (More seriously, modders should be able to do a lot with no conflicts - depending on what they do of course! Startup effects are the one bit that might be complicated, but I think they can get around conflicts there.)


    From a modding perspective, is there anything origins can do that civics can't, and vice-versa?

    Origins can select the system initializer the country uses for its home system. Civics can be unpicked.


    While creating a new empire, do we select authority and civics first, or select the origin first? Since some origins are locked behind certain authorities, do they have country scoped potential and allow in script wise?

    Origins are before Government and Ethics in the empire creation screen. Selecting incompatible ethics, civics, or authorities will render the origin selection invalid. You can script playable and possible restrictions as desired.


    When an AI empire is created, does it select its origin or civics first? (important for me to know so I can balance the ai weights accordingly)

    Ethics, then origin, then civics.


    Bonus!


    What is the weirdest bug you've encountered with origins so far?

    Pretty early on in development, I noticed some weird things going on in the galaxy, so I switched over to observer mode to see what happened. Let me regale you with the story of the Iribots...


    The Iribot Experiment was a perfectly normal machine empire. Introspective, with OTA updates, and Primary Link Qube oversaw the Iribots efficiently do their thing on the desert planet of Ir.



    Tragically, as a Lost Colony (before any restrictions were implemented), they had lost contact with their original homeworld.


    So, where was their original homeworld?


    Across the galaxy, in the Chibblar system upon the world of Clanck.




    A world with a dark secret.


    And no atmosphere.




    Clanck is a barren planet, with no buildings since it's not actually a habitable world. See, machines have no habitability preference, so when the Lost Colony script tried to make an advanced empire with a matching habitability, it found a world that had no habitability!


    Now little things like having an atmosphere didn’t stop the Iribots from forming a Megacorporation. They were an Authoritarian, Xenophobe, Pacifist Media Conglomerate that had an Indentured Workforce.


    They were led by Chief Executive Officer Affinitor, who was a Fertility Preacher. On a barren world. For robots.




    Oh, and since they were a bunch of robots that aren't part of a Machine Intelligence, and didn't have the Droids technology...




    They were literally a mindless media conglomerate.


    Next Week


    Next week, our Tech Lead Moah will be posting a dev diary giving an update on performance improvements planned for the 2.6 "Verne" update.


    Quelle: https://forum.paradoxplaza.com…-169-origins-q-a.1328482/


    Übersetzung findet Ihr, wie immer, hier: Stellaris