Civilization: Beyond Earth

  • Da ich weiß, dass so mancher aus unserer Community gerne die Civilization-Teile spielt, habe ich hier mal ein paar Infos zusammen getragen.


    Civilization: Beyond Earth
    [Blockierte Grafik: http://venturebeat.files.wordp…ond-earth-vista.jpg?w=780]


    Zitat

    "‹Sid Meier's Civilization®: Beyond Earthâ„¢ ist ein neuer, Science-Fiction-orientierter Teil der preisgekrönten Civilization-Reihe. Dieser spielt in der Zukunft, in der globale Ereignisse die Welt destabilisiert und zu einem Kollaps der modernen Gesellschaften geführt haben. Es besteht eine neue Weltordnung und die Zukunft der Menschheit ist unsicher. Während die Menschen darum kämpfen, sich von der Katastrophe zu erholen, konzentrieren sich die neu entstandenen Nationen darauf, ihre Ressourcen für Reisen in den Weltraum zu bündeln, um der Menschheit einen Neuanfang zu ermöglichen. Als Mitglied einer Expedition, die das Ziel hat, eine neue Heimat fernab der Erde zu finden, schreiben Sie das nächste Kapitel der Menschheit und führen Ihr Volk in neue Weiten zur Gründung einer neuen Zivilisation im Weltraum. Erkunden und kolonisieren Sie einen fremden Planeten, erforschen Sie neue Technologien, stellen Sie mächtige Armeen auf, bauen Sie beeindruckende Wunder und gestalten Sie das Gesicht Ihrer neuen Welt. Beim Aufbruch zu Ihrer Reise müssen Sie bedeutende Entscheidungen treffen. Wählen Sie einen Sponsor, den Aufbau Ihrer Kolonie und bestimmen Sie den Pfad, den Ihre Zivilisation einschlägt "“ jede Entscheidung bringt neue Möglichkeiten.


    Quelle: http://store.steampowered.com/app/65980/



    Ein interessantes Walk-Through ist erschienen. Der Titel wird hier gut vorgestellt:
    http://www.pcgames.de/Civilization-Beyond-Earth-PC-258505/News/Release-Termin-bekannt-gegeben-Gameplay-Walkthrough-im-Video-1127595/?utm_source=facebook.com&utm_medium=socialPCGames&utm_campaign=computecsocial&utm_content=Civilization-Beyond-Earth-PC-258505NewsRelease-Termin-bekannt-gegeben-Gameplay-Walkthrough-im-Video-1127595


    Der Release-Termin ist mittlerweile bekannt: 24.10.2014



    Interessiert euch dieser Teil der Serie?

  • Einige hier freuen sich ja bereits auf das neue Civ.
    Hier noch ein interessantes Featurevideo:


    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

  • Hier ein kleiner ipp von mir, leider nur bei diesem Store mit Exoplaneten DLC!
    http://www.kinguin.com.de/prod…m-key-1409749188-16820-t/



    Kepler 186f: Dieser üppige Waldplanet ist einer der ältesten bekannten erdähnlichen Planeten.
    "¢ Rigil Khantoris Bb: Die historischen Aufzeichnungen der Siedlungen auf diesem trockenen kontinentalen Planeten, der um den dem Sonnensystem am nächsten gelegenen Stern kreist, sind gut erhalten.
    "¢ Tau Ceti d: Dieser Planet mit Meeren und Inselgruppen wartet mit einer blühenden Artenvielfalt und üppigen Ressourcen auf.
    "¢ Mu Arae f: Die südliche Hemisphäre dieses Planeten, der gebunden um einen schwachen Stern rotiert, ist eine glühende Wüste, in der die Sonne niemals untergeht, während auf der nördlichen Hemisphäre endlose frostige Finsternis herrscht.
    "¢ 82 Eridani e: Eine fremdartige Welt, auf der das Wasser knapp ist und die von tektonischen Kräften zerklüftet ist.
    "¢ Eta Vulpeculae b: Eine geheimnisvolle neue Entdeckung mit unbekanntem Terrain.

  • Also Civilization: Beyond Earth, sieht sehr gut aus, gerade weil von anfang an diese spiele schon gespielt habe, aber vermisse echt dieses aus CIv 2 u.3 block system,
    Naja erstmal raus kommen lassen mal kaufen u. anzocken. ja dann mal schauen ob es auch wieder wundervoll das spiel ist oder eher doch ecke später liegt :D

  • Zitat

    Pre-load is available now for Sid Meier's Civilization: Beyond Earth!
    veröffentlicht von Stephen.Reid @ 10:38PM on October 20, 2014
    If you have pre-purchased Civilization: Beyond Earth, you can go ahead and pre-load now in advance of the global release on October 24th.


    If you haven't pre-purchased yet, there's still time!


    Global unlock times will be detailed soon.

  • Für die Ungeduldigen und Interessierten hier schon ein Test/Review zum Spiel:


    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

  • Mittlerweile ein Civ Experte, wer fragen hat, mein Sprechstunden sind 24h :D

  • Samstag mal den Multiplayer einweihen?



    Ich und Maddis starten am 8.10 ne Civ Beyond MP runde, jeder ist eingeladen.

    Einmal editiert, zuletzt von Meso ()

  • So, da ist er nun, der erste Patch!


  • Na also da sind einige Probleme dabei die ich auch habe :thumbdown:
    Hoffe das es nach dem Update besser wird und ich endlich spielen kann.

  • Civilization: Beyond Earth Fall Update Now Live
    veröffentlicht von Hinkle2K @ 05:02PM on December 08, 2014
    We"™re happy to report the first major patch for Civilization: Beyond Earth is now available.


    Sid Meier"™s Civilization: Beyond Earth Fall Update Patch Notes


    Balance


    Wonders and Buildings:
    "¢ Holon Chamber provides 3 Science, 4 Energy (was 5 Science)
    "¢ Mind Stems cannot be bought with Energy.


    Diplomacy:
    "¢ Any diplo item can now be traded in exchange for a peace treaty
    "¢ Lump Energy trade requires a Cooperation Agreement.


    Trade:
    "¢ Water trade routes no longer receive any increased yield.
    "¢ Revised trade route formula for city-to-city trade, with reduced yields.
    "¢ Trade Depots can no longer be purchased with Energy.


    Aliens:
    "¢ Clearing a friendly alien nest now removes the Xenomass resource from player stockpile.
    "¢ Adjusting passive recovery rate for alien opinion to be slower, to permit easier aggression escalation.
    Covert Ops:
    "¢ Establish Network now has 0 difficulty and produces 0 intrigue. This prevents players from exploiting it to increase intrigue.


    Health effects balancing:
    "¢ From -20 to -70, Production is penalized -1% per point (up to -50%).
    "¢ From -15 to -65, enemy Covert Ops Intrigue is increased +2% per point (up to +100%).
    "¢ From -10 to -60, Science is penalized -1% per point (up to -50%).
    "¢ From -5 to -55, Culture is penalized -1% per point (up to -50%).
    "¢ From 0 to -50, Outpost Growth is penalized -2% per point (up to -100%).
    "¢ From 0 to -50, City Growth is penalized -2% per point (up to -100%).
    "¢ From 1 to 5, nothing happens.
    "¢ From 5 to 25, Production bonus +1% per point (up to +20%).
    "¢ From 10 to 30, enemy Covert Ops Intrigue is decreased -2% per point (up to -40%).
    "¢ From 15 to 35, Science bonus +1% per point (up to +20%).
    "¢ From 20 to 40, Culture bonus +1 per point (up to +20%).
    "¢ From 25 to 45, City Growth bonus +1% per point (up to +20%).
    "¢ From 25 to 45, Outpost Growth bonus +2% per point (up to +40%).


    Virtues:
    "¢ Eudaimonia (Tier III Prosperity virtue) now provides -15% less Unhealth (was -25%)
    "¢ Learning Centers now provides +1 Science for Academies (was +2)


    Game Setup:
    "¢ Sponsors:
    o Kozlov Ability: Orbital units last 50% longer, +50% Petroleum resource (was Orbital units last 20% longer and first launch grants free technology)
    o Barre Ability: +10% Growth when Healthy, all cities start with an Old Earth Relic (was +10% Growth when Healthy)
    o Rejinaldo Ability: Melee units +10% Strength, all units +5 Heal when fortified (was +10% Melee combat strength)
    o Elodie Ability: provides 1 free Virtue for every 10 Virtues earned normally through Culture (was 1 free Tech for every 10 Virtues earned in any way)
    "¢ Colonists:
    o Aristocrats now provide +4 Energy per City (no Health bonus)
    o Artists now provide +3 Culture per City (no Health bonus)


    Tech Web:
    "¢ Clear Miasma now unlocks on Ecology (was Alien Biology)
    "¢ Miasmic Repulsor now unlocks on Alien Biology (was Ecology)
    "¢ Array Science bonus now unlocks on Astrodynamics (was Orbital Automation)
    "¢ Planet Carver now unlocks on Orbital Automation (was Astrodynamics)
    "¢ Markov Eclipse now unlocks on Transcendental Math (was Artificial Intelligence)


    Stations:
    "¢ Station start turn base is now 30 (was 20)
    "¢ Station minimum allowed distance to another station is now 2 (was 3)
    "¢ Station minimum allowed distance to a city is now 6 (was 5)
    "¢ Station minimum allowed distance to an outpost is now 5 (was 3)


    Affinity Perks:
    "¢ Harmony level 1 grants Miasma Immunity to the Explorer unit (was Alien opinion recovers twice as quickly)
    "¢ Purity level 1 adds double combat strength when defending to Explorer unit (was Aliens cannot attack Explorers)


    Quests:
    "¢ Affinity rewarded as a quest reward now ramps up slowly over the first 100 turns (on standard). This ramp will vary with game speed.
    "¢ All players now get affinity quests within 1 turn of each other. If it's not possible for all players to receive a quest at the same time, the game waits until this is possible, then immediately gives all players a new affinity quest.
    "¢ Autoplant Building Quest grants bonus Production (was +1 Trade Route)


    Units:
    "¢ Explorers now have 6 combat strength (was 3).
    "¢ Sea units now follow the same rules for ranged combat defense as all other units: they use the highest of their combat values (ranged combat or melee combat) when calculating defense.
    "¢ Combat Rover unit can no longer fortify, and no longer receives defense bonuses from the terrain it is on.
    "¢ Raising the secondary level requirement for the hybrid upgrades of affinity units:
    o First affinity unit (ex. Xeno Swarm) now upgrades at level 10 of main affinity and level 4 of secondary affinity (was 10+2)
    o Second affinity unit (ex. Xeno Cavalry) now upgrades at 12+5 (was 12+3)
    o Third affinity unit (ex. Rocktopus) now upgrades at level 14+6 (was 14+4)
    o Fourth affinity unit (ex. Xeno Titan) now upgrades at level 16+7 (was 16+5)
    "¢ Lowering strategic resource costs for many affinity units, to ensure consistency across affinities and make top tier units easier to build. The first affinity units require 1 strategic, the second require 2, the third require 3, and the fourth require 5.
    o CARVR now costs 2 Firaxite (was 3)
    o Rocktopus now costs 2 Xenomass and 1 Floatstone (was 3 Xenomass and 1 Floatstone)
    o LEV Tank now costs 3 Floatstone (was 4)
    o SABR now costs 3 Firaxite (was 4)
    o Xeno Titan now costs 5 Xenomass (was 7)
    o LEV Destroyer now costs 5 Floatstone (was 7)
    o ANGEL now costs 5 Firaxite (was 6)
    "¢ Increased production costs of upgraded Combat Rovers and Missile Rovers:
    o Combat Rovers now cost 80, 160, 260, 370 (was 80, 140, 220, 320)
    o Missile Rovers now cost 100, 190, 290, 400 (was 100, 180, 270, 370)
    "¢ Lowering combat strength progression of Combat Rover:
    o Combat Rover combat strength progression is now 12, 18, 28, 52 (was 12, 18, 32, 52)
    "¢ Changes to the combat strength of affinity units, to make non-upgraded ones more weak in general:
    o Xeno Swarm now has 22 combat strength at start, 54 when upgraded (was 34, 54)
    o Xeno Cavalry now has 36, 72 (was 48, 72)
    o Rocktopus now has 60, 92 (was 60, 82)
    o Xeno Titan now has 86, 114 (was 96, 114)
    o Battlesuit now has 24, 66 (was 40, 66)
    o Aegis now has 34, 34 double strike (was 40, 40 double strike)
    o LEV Tank now has 44, 77 (was 52, 77)
    o LEV Destroyer now has 74, 104 (was 84, 104)
    o CNDR now has 24, 63 (was 38, 63)
    o CARVR now has 38, 76 (was 50, 76)
    o SABR now has 52, 86 (was 58, 86)
    o ANGEL now has 78 with 78 melee, 102 with 88 melee (was 88 with 88 melee, 102 with 102 melee)


    AI:
    "¢ Once the game is in Extended mode (after the player clicks the One More Turn button) the AI will now only pursue Domination.
    "¢ Warmonger threat per city acquisition is now capped.
    "¢ Warmonger calculation now scaled down when cities are taken by Sponsors that are reacting to a war that was declared upon them (that is, when that civ is not the aggressor).
    "¢ Adjusted AI bonuses on higher difficulty levels.
    "¢ Additional AI tuning, improvements, and tweaks.


    Gameplay Feedback:
    "¢ Implemented anonymous gameplay telemetry for design feedback.


    UI


    Settings and Game Setup:
    "¢ The menu now displays EQAA modes instead of MSAA modes if in Mantle version and the GPU supports EQAA.
    "¢ Added option to disable UI/Map blur.
    "¢ The player is now informed that